Stres znamená tlak nebo napětí, které se děje při zátěžových situacích. Tělo se následně takovému tlaku brání emocionálním způsobem (nervozita, nejistota, podráždění, agrese, zloba, obavy, úzkost, frustrace, deprese, bolesti hlavy, alkoholismus, drogy apod.).

Opakem napětí je uvolnění. Opakem tlaku je lehkost. To jsou základní směry hledání řešení při stresu.

Emoce se vypnou, když vyřešíte příčinu. Je tedy zbytečné řešit emoce, dokud neeliminujete stresor (zdroj stresu) nebo dokud u vás neproběhne adaptace na vyšší výkon, protože stres bude emoce neustále znovu aktivovat.

Každý z nás má jinou schopnost zvládat stres, tzn. má jinou stresovou hladinu. Pro někoho může být stres neznalost řešení situace (nízká hladina stresu, která by měla být podnětem k zvídavosti a motivací na vyšší výkon) a pro jiného to může být termín v práci (vyšší hladina stresu; tlak na výkon; ukázat, že jsem nejlepší). A pak jsou tu super hrdinové, kteří se nestresují nikdy.


Co uděláte, když vás tlačí boty?

  1. Necháte to tak a nadáváte, skuhráte kudy chodíte (bolí to a zlobíte se).
  2. Vyměníte boty za jiné, které jsou větší (vyjednáváte a měníte podmínky, obvykle za pomocí manipulace s druhými).
  3. Snížíte tlak, tím, že si nohy olepíte náplastmi na kuří oka a otlaky (stěžujete si, ale problém trvá).
  4. Prostě se přizpůsobíte a necháte to tak bez skuhrání (adaptace, která vám ubližuje a křiví vás).
  5. Zujete se (svoboda je nádherná a uvolňující, jenomže je často jenom dočasná a pak to bolí 2x tak víc).

Tak přesně tohle všechno byste neměl/a dělat. Nejvhodnější cestou je nechat boty zvětšit. To znamená, že situace trvá, ale má jiné podmínky. Pro řešení tedy musíte zajít za ševcem, v případě duše za terapeutem nebo koučem.

Možnosti, jak řešit stres (psychologie tomu říká copingové strategie, coping česky je zvládání):

  • snížení hodnoty stresové příčiny (pomocí jiného pohledu na událost)
  • změna prostředí (odvezení na psychiatrii, rozchod nebo výpověď v práci se nepočítá)
  • jiný způsob plánování (time management)
  • meditace a relaxace (uvolněná mysl je potom připravena na “boj” – tedy vyšší výkon).
  • použití pozitivních afirmací (pozitivní motivace a stimulace k vyššímu výkonu)
  • psaní deníku (uvolnění napětí pomocí vyjádření toho, co vás tíží)
  • zvýšení stupně adaptace v souladu s osobními zdroji (to je jako mentální posilovna, přijímání situací bez odporu a vnitřního tlaku)

Pro první pomoc při stresu je báječné použít sny a pohádky. Pomohou vám totiž snížit ten tlak. Pro uvolnění je vhodné přejít z vnějšího světa do vnitřního a snít o tom, jak by to bylo kdyby… Kdybych znal/a řešení, kdyby se termín posunul, kdybych to zvládl/a včas, kdybych věděl/a co dělat, kdybych věděl/jak na to budou reagovat ostatní. Následně je však potřeba stát se super antistresovým hrdinou a vyřešit to jako celek do budoucnosti.


Co dělají super antistresový hrdinové s vysokou adaptabilitou na různé stresové události:

  1. nehodnotí situaci – nikdy; prostě ji přijímají takovou jaká je a bez ohledu na to, jak to dopadne
  2. udržují si Boží klid – zachovávají vnitřní stabilitu a klid pomocí meditace nebo snění
  3. naučili se umět prohrávat – nevadí jim, když to nezvládnou
  4. nepřemýšlejí o řešení zbytečně – prostě konají podle svých nejlepších dovedností a schopností
  5. neaktivují emoce, dokud to není potřeba – to znamená, že mají zpracovaná traumata minulosti
  6. mají zdravou sebehodnotu a sebevědomí – znají dobře všechny svoje schopnosti a oceňují se

Pokud pozorně čtete, tak jste si uvědomil/a, že super antistresový hrdinové mají zpracované svoje emoce a znají a používají “4 dohody”. Ano je to tak. Připomeňme si je: První dohoda: Nehřešte slovem. Druhá dohoda: Neberte si nic osobně. Třetí dohoda: Nevytvářejte si žádné domněnky. Čtvrtá dohoda: Vždy dělejte vše, jak nejlépe dovedete.


Tohle je nejdůležitější znak člověka, který je připravený na transformaci nebo je transformovaný do vědomí 5D. Má zpracované emoce, vyřešenou minulost a stres ho neovládá. Představte si, že průchod mezi dimenzemi je jako sítko. Stres a negativní emoce jsou balvany (velké, těžké a hutné). Jenomže projít bránou může jenom ten, kdo je jako písek – jemný, hladký a na kontakt příjemný.

Odstraňte si, prosím, ty balvany co nejdříve, ať můžeme všichni prostoupit dál, protože na každém jedinci záleží. Už je nejvyšší čas. Pracujte na tom a buďte super antistresový hrdina. Děkuji Vám.

 

 

 

Kategorie: BLOG