Žalář v hlavě je ten největší

Člověk někdy nedokáže zastavit svoje myšlenky a stále rozebírá dokola nějakou situaci. Je to obvykle známkou nějakého mezilidského konfliktu či problému u kterého nezná řešení. Také se může jednat o událost, kdy jen nechce přijmout zjevný výsledek určité situace. Vnitřně se brání a snaží se najít jinou cestu ven. Dostává se potom do stavu, kterému říkáme trápení. To může trvat hodiny, ale i měsíce či roky.

Trápení má vždy emocionální podklad. Představte si to jako hrnec s vařící vodou na plotně. Voda v hrnci vaří, protože ji něco zahřívá. Jedno z rychlých řešení je nalít tam trochu studené vody. Za chvíli však voda vaří znovu. Správné řešení je vypnout sporák – zhasnout oheň, který způsobuje, že se voda stále ohřívá a vaří.

Úkolem člověka tedy není vymyslet jiné řešení (nalití hrnku studené vody do hrnce s horkou vodou), ale vypnout tu emoci (zhasnout oheň). Když se takto vystoupí z žaláře mysli, tak velice rychle a obvykle docela samo přichází geniální a jednoduché řešení. Mysl se uvolní a tím se změní situace. Vyzařovanou vibraci člověk přestane vibrovat.

Vibrace je tvořena myšlením a emocí dohromady.

Upozornění: příklady níže popsané jsou vzorové. Vycházejí ze skutečných událostí, ale nejsou platné pro všechny. I když máte podobné nebo stejné myšlenky, tak je potřeba vždy najít ty emoce, které skutečně cítíte. U vás to pravděpodobně bude jinak a tím pádem vyzařujete i jinou vibraci.

Příklad ženy číslo 1: Myšlení – ten můj muž mi s ničím nepomůže a furt mě jen sekýruje. Trápí mě, že už to není jako dřív a asi mě už ani tolik nemiluje. Emoce – vztek a lítost. Vibrace – ubližuj a přetěžuj mě.

Když si ta žena vyčistí vztek a lítost, tak přestane uvažovat negativně a sekundárně se zvýší emoce sebelásky a sebehodnoty. V krátké době začne vibrovat energii ocenění a lásky. Partner na to bude reagovat a situace se změní. Trápení je pryč.

Příklad ženy číslo 2: Myšlení – můj muž mi je možná nevěrný. Na každou ženu se dívá tím svým pohledem a všechny svádí. Flirtuje a koketuje. To už se nedá vydržet, ale já ho miluji a nechci ho opustit. Emoce – žárlivost a užírání se, že nejsem jediná. Vibrace – ponižuj mě jako ženu a ukazuj, že jsou v našem okolí lepší a hezčí ženy než já.

Když si tato žena zpracuje pocit jedinečnosti a sebehodnoty, tak bude vědět, že se dívá na jiné ženy, protože ten chlap má funkční oči. A, že když prohodí nějakou větu, tak to není flirt, ale projev jeho vtipné povahy, kvůli kterému se vlastně do něj zamilovala.


Tak a teď vás určitě zajímá, jak změnit, respektive vypnout (správněji dokončit) ty emoce. No, to už není tak jednoduché. Nejprve musíte ty emoce identifikovat. Může jich tam být dlouhá řada.

Položte si otázky:
1. Jakou emoci cítím, když myslím na ….. (za tečky doplňte vaši situaci). Až přijdete na první emoci, pokračujte k další otázce.
2. A která další emoce tam ještě je? Co jiného tam ještě cítím? Tyto otázky si opakujte, až budete mít celý seznam emocí. Napište si je.
3. Zeptejte se potom, která emoce je za tím vším? Až ji objevíte, tak pochopíte zdrojovou emoci. Jděte do hloubky a ptejte se dále, která emoce je ještě za touto emocí. Ptejte se tak dlouho až přijde takový stav prázdnoty, že už tam žádná další emoce nebude.

Nyní budete muset všechny ty emoce nějak zpracovat. Hlavně ty zdrojové. Já používám Beinit – kvantová terapie čistou existencí, pak techniku EFT, NLP zahození negativní emoce a u těžších případů regresní terapii HAP. Kdo techniky neumí, tak je vhodné se přihlásit na nějaký kurz nebo si koupit aspoň knihu.

Existují i svépomocné způsoby na vypnutí emoce. Říkám tomu podle jedné reklamy: “Na takové to domácí žvýkání.”

Přenesete emoci na papír. Vytáhnete ji ze sebe ven vykreslením.

1. Připravte si několik papírů a obyčejnou tužku.
2. Nahoru papíru napište emoci, kterou budete čistit.
3. Začněte se soustředit na tu situaci a emoci.
4. Tužkou začnete na papíře dělat čáry, kruhy, klikyháky, blesky, zuby, EKG graf apod.
5. Jak se bude emoce stupňovat, tak se nebojte přitlačit na papír a klidně ho i protrhněte. Čmrkejte pak na další papír. Úkolem je přenést sílu té emoce z vás na ten papír.
6. Čmárejte tak dlouho, až se vám ruka prostě sama zastaví.
7. Papír potom roztrhněte vejpůl a zahoďte ho do odpadků nebo spalte. Na papíře je přenesena negativní emoce, takže se stala energetickým zářičem. Roztrhnutí poruší tok a vyzařování té negativní energie.
8. Takto postupně zpracujte všechny emoce. Jedna emoce = jeden papír.

Tímto způsobem si vytvoříte prostor pro novou emoci a současně se změní vaše myšlení a v krátkém čase i vibrace. Začnete zažívat v životě jiné situace. Pokud je však zdrojová emoce traumatického charakteru, tak se pravděpodobně návštěvy terapeuta nevyhnete. Je potřeba silnější změny a konfigurace. Do takové bolestné emoce a vzpomínky se obvykle člověk sám nepustí. Na to už je potřeba průvodce, který vás bezpečně provede tou situací a bude chránit i vaše duševní zdraví. Správný terapeut vidí i za roh. Tedy vnímá vaše emoce empaticky a čte i podlinkové věci, které si neuvědomujete.

Žalář v hlavě je ten největší, dopřejte si svobodu a vyčmrkejte se z něj ven.

Krásné dny při útěku z vězení a spoustu zábavy Vám přeje profesionální čmrkálista Alex.