Jak se motivovat ke změně 

Já něco chci. Ó můj Bóže! Já musím ve svém životě něco změnit a dokonce i udělat! Ne, ne, ne. Já o tom raději budu jen snít a plakat, že to nemám. Budu si i stěžovat všem okolo. Ono to prostě nejde. Moje zóna komfortu je jenom moje a z té jistoty nevykročím ven!

A tímto přístupem stále jen sníte, nic neměníte. Vše zůstává při starém a Vaše přání je na míle daleko k splnění.

Přestaňte, prosím, o tom pouze mluvit a začněte konečně konat! Pojďme se spolu podívat jak na to. Ukážeme si jak vykročit ze své zóny komfortu a dodat si jistotu.


Když víte co chcete, tak dalším krokem je rozhodnutí dosáhnout toho. Rozhodněte se. Hned potom si vytvořte cestu k cíli. Bez ní se budete jenom stále motat v kruhu a zmateně pobíhat, nebudete vědět co dělat. To ve většině lidí a pravděpodobně i ve Vás vyvolává negativní emoce a nechuť cokoliv změnit. Však taky jo, když člověk neví co má dělat, že?

Když budete znát cíl a i cestu, tak pak budete ještě potřebovat nadšení pro věc. Radost z toho co získáte. Najděte smysl své cesty. Uvědomte si z jakého důvodu to chcete a co se ve vašem životě změní až to mít budete. Jakákoliv emoce s ním spojená je jako benzín do motoru. Díky tomu za svým cílem přímo pofrčíte a změna se Vám potom bude zdát velice jednoduchá. Budete tak vnitřně motivovaný/á provést změny.

Cesty se tvoří tak, že se jde. Tak nestůjte, jděte. Udělejte první krok, pak druhý a dělejte všechny kroky jeden za druhým až dojdete cíle. Nechtějte však udělat všechny kroky hned. To je tak náročné, že Vás to opět demotivuje k nic nedělání. Až dokončíte jeden krok Vašeho plánu, tak teprve potom přistupte k dalšímu.

Teď se na to podíváme ještě jednou v bodech:

  1. Přestaňte snít. Rozhodněte se, že to opravdu chcete [rozhodnutí].
  2. Vytvoře cestu k svému cíli (vytvořte plán a jednotlivé kroky, co budete dělat) [cesta].
  3. Dejte tomu všemu smysl a hlavně nějakou emoci [emoce].
  4. Udělejte první krok z cesty k Vašemu cíli [první krok].
  5. Pokračujte, nezastavujte. Trpělivost a vytrvalost je nezbytná [akce].

A jako praktický příklad si uvaříme večeři:

  1. Nebudu snít o tom co budu jíst. Rozhodnu se. Dnes bude zapečená pohanka s brokolicí [rozhodnutí].
  2. A) Najdu recept. B) Koupím suroviny C) Uvařím to. D) Sním to [cesta].
  3. V žaludku budu mít jako v pokojíčku. Zdravá a dobrá večeře. To je přece skvělé [emoce].
  4. Recept jsem na internetu našel zde: Zapečená pohanka s brokolicí [první krok].
  5. Jdu na nákup, takže nyní nepřijímám objednávky na koučink, prosím zavolejte později [akce].

A nyní jste viděli jak jednoduché to je. Když si budete uvědomovat tento princip ve všech aspektech Vašeho života, budete vždy vnitřně motivování ke změně a budete hravě a lehce dosahovat svých cílů.

Teď když už rozumíte principu, tak si dáme ještě jeden příklad z osobního rozvoje:

  1. Chtěl bych přestat prokrastinovat (odkládání práce). Rozhoduji se, že budu motivovaný do práce [rozhodnutí].
  2. A) Zjistím vše o prokrastinaci B) Budu aplikovat na sobě techniky které najdu [cesta].
  3. Budu úspěšný. Budu mít zase za sebou kus práce. Budu za to na sebe hrdý [emoce]. 🙂
  4. Na internetu jsem našel článek: Prokrastinace: jak na ni vyzrát? [první krok].
  5. A díky informacím začnu tím, že se malými kroky dostanu zpět do flow [akce].

Vidíte jak je to jednoduché? Bez emoce se vnitřně nenamotivujete, nezpomeňte se tedy vždy radovat z cíle.

Tak a nyní už běžte plánovat, radovat se a porcovat cestu na menší kousky.


Chcete být motivovaný/á ve Vašem životě a i po přečtení tohoto článku nevíte jak správě vytvořit svoji cestu (plán)? Máte pocit, že to sám/a nezvládnete? Objednejte se. Rád Vám pomohu. Uvidíte, že i Váš život se změní.